dimecres, 3 d’octubre del 2012

Mensaje para Fernández Vara

Mensaje a Fernández Vara de parte de una extremeña






Es diu Isabel Buján, és extremenya i va arribar a Catalunya de petita. Parla català alternant-lo amb el castellà i votaria 'sí' en un referèndum sobre la independència de Catalunya. És l'àvia extremenya que aquest dimecres s'ha fet cèlebre a la xarxa pel vídeo en què esbronca l'expresident extremenyGuillermo Fernández-Vara.
En una entrevista al programa 'El Món', de RAC1, Buján ha explicat que va enregistrar la gravació perquè es va indignar quan va saber que Fernández-Vara  havia dit que Catalunya havia de tornar els extremenys que hi viuen si declarava la independència. "Per què aquest paio m'ha de dir que faci el que no vull fer? Per què m'ha de portar on no vull anar? Jo m'estimo la meva terra, però sóc aquí des de petita i hi tinc els fills i els néts", ha explicat.
Per Buján, aquelles declaracions de Fernández-Vara eren un intent de "manipular la gent". "A mi ja em va manipular prou Franco", ha advertit.
La idea del vídeo va ser el seu nét. "Jo li vaig dir que li escrivís una carta de part meva, i ell em va proposar gravar-me en un vídeo. I així ho vam fer. Ho vaig dir tal com raja, el que em va sortir. De fet, anava amb el pijama i tot", ha recordat.
Buján té clar que votaria a favor de la independència en una consulta i assegura que si no va anar a la manifestació de l'11 de setembre va ser perquè no hauria aguantat "tantes hores dreta i caminant". I ha assegurat: "Tots els meus fills i els meus néts hi eren"

_______________________________________________________________________

A Facebook, un altre missatge que ha triomfat ha estat el de l'igualadí Pol Doncel, en què escriu al mur públic del polític: "He llegit que ha demanat la meva repatriació a Extremadura en el cas que Catalunya s'independitzi. Sóc català, el meu pare és extremeny i la meva mare, catalana (sí, és possible la reproducció entre les dues espècies), i lliure per decidir per mi mateix el meu lloc de residència, com ho van ser els milers d'extremenys que, com el meu pare, van decidir desplaçar-se a Catalunya en busca d'una feina que Extremadura no els podia proporcionar. Aquests milers d'extremenys, els seus fills i els seus néts, seguim sent persones lliures i no esclaus amb els que es pugui traficar (...) Serem lliures per a decidir el futur de Catalunya, votarem a favor o en contra en cas que es convoqui un referèndum, paralarem l'idioma que ens doni la gana i ens indignarem amb declaracions com la seva (...). Espero que les seves declaracions siguin només fruit de l'odi cap a Catalunya, i no reflecteixin el que pensa realment. Si us plau, no torni a reclamar la meva repatriació, no li pertanyo."